fbpx

Google измерва как интериорите влияят на нашето здраве по време на MilanoDesignWeek 2019

Най-голямото дизайн изложение в Милано започна. Тази година водещите теми са насочени към кръговата икономика, здравето, природата в дома и насърчаването на физическа интеракция, която все повече се измества от дигиталните технологии.

Ние често обичаме да обясняваме, че околната среда и в частност интериора в дома ни или офиса, пряко влияят на психологията ни и има как да подобрим състоянието си чрез усещането, което създава интериора около нас.
Водени от тази концепция и принципите зад невроестетиката, големи имена в дизайна и технологиите като Google, Muuto, Reddymade и the Arts + Mind Lab се събират в общ проект по време на изложението за дизайн в Милано 2019.


 A Space For Being Photography: Edoardo Delille

А Space For Being – интерактивна инсталация, под формата на интериорни кътове, които създават различни преживявания, за да се изследва как ние хората реагираме на различните обстановки.

„С неврологията сега можете да докажете нещата, които дизайнерите и художниците винаги са знаели: естетиката – която не само прави нещата да изглеждат красиви, но съживява всички сензори чрез пространство, цвят, текстура, музика и форма. Засяга нашия мозък, нашата физиология и нашето благосъстояние. Не всеки разбира силата на това, но сега неврологията може да го покаже.“

Водени от принципите на невроестетиката, организират 3 различни пространства с различен дизайн, цветове, текстури, ухания и звуци.


 A Space For Being Photography: Edoardo Delille

Всеки посетител на инсталацията получава специално разработена гривна докато посещава различните зони, която е оборудвана с четири сензора и измерва сърдечната активност, дишането, температурата и движението на тялото.

В края на преживяването посетителите получават резултата, който показва в коя зона сме се чувствали най-добре и в коя не.

Демонстрацията иска да покаже, че избора на заобикалящата ни среда пряко влияе на психологичното ни състояние, може да го подобри и да помогне да постигнем търсения баланс и не трябва да го подценяваме.

И като заключение вице-президентът на Google – Ivy Ross споделя:
„Дизайнът е много по-важен отколкото мислите. И искам всички да го знаят.“

Leave a Comment