Рубрика: Концепции за успех на известни интериорни брандове: HKLiving I Vol.1
Designitsa & Sofia Design District
В тази статия и рубрика ще разглеждаме как интериорните продуктови брандове могат да са устойчиви във времето. Какви бележки и вдъхновения можем да си вземем от всеки бранд. Какво се крие зад успеха им и малките тайни по пътя към него. За нас е много важно какво стои в основата на продуктите, с които работим, защото всеки производител и артист има своята история и заряд, които носи и предава чрез продуктите си. За да е успешна, всяка компания има своите критерии, които не подминава, а зад тях стои дълъг творчески път и опит. В резюме според нас всяка от тях първо има познаваемост на случващото се в социален и икономически план. Също така държат неизменно на качеството, линията и традицията, от която са тръгнали, но са отворени и към новото, което само по себе си е концепция за успех. И именно така ще е кръстена и тази рубрика, която ще развиваме заедно със Sofia Design District. С тях ни свързва точно това търсене под формата и преживяването ни с нея след това. Като днес ще започнем “С концепцията за успех” зад HKLiving, един познат бранд, но в същото време постоянно променящ се, което именно ни накара да го проучим на по-дълбоко ниво.
Как да съТворим мечтите си: Историята на HKLiving
Кратко въведение в историята на HKLiving. Всъщност компанията не датира от толкова много време, но е истински вдъхновител за хора, които са в началото на своето развитие, но имат ясна визия и критерии за посланието, което искат да предадат чрез продуктите си. Емиел Хетсен (Emiel Hetsen) е един от основателите на HK, като от 2002 година той е бил запален прекупвач на антики, на които дава нов живот. През 2008 година се свърза с приятеля си от детството Сандър Клавер (Sander Klaver), за да му помогне да създаде производство на няколко артикула в Азия и да развие стратегията им, тъй като той по това време се е занимавал с продажби. И ето в основата на успеха за тях ръка за ръка вървят творчеството (Духа) и задължителния материален аспект – продажбите (или Материята). И така това е довело до създаването на HKliving, като още с първата си колекция са пожънали неподозирано голям успех дори за самите тях. Тя съдържала само 28 продукта, но станала глобална с продажби в 12 страни още през първата година. В момента са на 70 пазара по света, а това само може да ни вдъхнови с идеята, която ни показва как с ясна посока може да сътворим мечтите си в реалността. Това ни подсеща и за цитата “Work hard, dream big”.
HKliving е холандска интериорна марка, като успеха ѝ доказва, че комбинацията на творчески и математически ум е печеливша формула, по подобие на двамата си създатели. Няма как и да не е така, защото поне според нас и най-красивата творба е важно да се позиционира на точния пазар и в точното време, когато е нужна. В основата си HKliving създават колекции с продукти, вдъхновени от традиционните и практични дизайни, като същевременно уважават историята им и я изкарват на преден план, а в същото време ѝ придават модерен вид и усещане. Колекциите им също засягат актуални теми и проблеми, обследвайки етапа, в който се намираме и нуждите, които стоят на преден план. А определено това да зачитаме корените и историята си е основна нужда за нас в настоящия момент.
Вдъхновението зад последните им колекции
Всяка колекция развива множество подлинии и истории, отговарящи на нуждите на различните си клиенти. Но пак връщайки се в началото виждаме важния поетапен растеж от малко продукти с ясен фокус до разрастване с повече, а също и в сътрудничество с независими творци в настоящето. Както виждаме за всеки етап е нужно време и търпение. За последната им колекция накратко може да се каже, че ни отвежда на вдъхновяващо пътешествие из четири региона: от север на изток, и от запад на юг. Те са пресътворили своето лично преживяване от четири стила, всеки със своето типично усещане и атмосфера. Северният стил е минималистичен, както му подобава с матови цветове, изчистени линии и хром. Докато източната атмосфера ни пренася сякаш в будоар с красиви винтидж класики. В южния стил се усеща Средиземно море, като водещи са органичните естествени цветове и материали. Западният стил носи градски, улични вибрации и фънки цветове. Продуктите им дават възможност всеки да организира дома си спрямо собствения си усет и да създаде собствена перфектна атмосфера от един или еклектика от няколко стила. Именно затова HK се вписват лесно във всеки дом, тъй като разполагат с голямо разнообразие и ние ги използваме често в наши проекти.
Концепции за успех: Колаборации
Изключително устойчив е подходът, когато един бранд е отворен да се разгръща по нови начини, излизайки от обичайните си рамки. И именно за нас НК са изключително вдъхновяващи с последната си колекция, в която са включили пречупването на идеята за техните продукти през призмата на четирима вдъхновяващи съвременни художници. А техните продукти ни разхождат от Париж до Атина и от провинцията до оживения град.
Колекцията се нарича Artist Home, като всеки от тях изпъква със своята уникалност, водеща до хомогенно единство. И все пак например няма как да объркаме работата на мултидисциплинарния художник Benjamin Ewing или да останем безучастни от оживения свят на Garance Vallée. Marcello Velho пък създава свят от ярки цветове, флорални елементи и винаги нещо неочаквано. А Pauline Blanchard ви дърпа в своето мечтано светещо студио. Идеята за тази серия е да се вмъкнат флорални щампи и елементи в дома по елегантен начин. Именно тази насока и сходство в работата на творците създава тази цветна колекция и обща връзка.
Прекрасният краен резултат на колекцията е продукт от доверието към отделния автор и даването на възможност за пълен размах и изява на творчеството му. Тук ние си взимаме концепцията за успех, че без предварителни проверки и проучване на творците не може, но и без доверие в тях и разгръщане на процеса по техния начин също.
Финални изводи:
HKLiving казват: “Вдъхновявайте се от всичко, което виждате и преживявате.”
Това е водещо за НК и ние си го записваме в любимите мисли и цитати. Накратко тяхната Концепция за успех е: Иновация ръка за ръка с Традицията и поетапно разширение, доверие и отваряне към нови перспективи и стилове.
Според нас НК са доказателство как може да се съчетаят актуалните тенденции (нужди) с историята. Това виждаме доста ясно в частта, посветена на Елада и Елинистичния свят. В снимките добре се вижда колко добре се вписва класическото с новото. Като за нас изключително вълнуващи са извитите силуети на матовите бели вази в средиземноморски стил, вдъхновени от тази ера.
Затова за да популялизираме тази наша рубрика със Sofia Design District решихме да подарим една такава ваза на някой от вас, който е ценител на дома и интериора, за да може тази статия и следващите да достигнат и до повече хора с такива интереси и в търсене на своята устойчива “концепция за успех”. Също така може да ползвате в рамките на месец ПРОМОКОД #
И така ще отваряме врата след врата “концепциите за успех” на различни интериорни брандове и техните малки тайни, също кои са големите и трайни стъпки в развитието им, защото зад всяко красиво и издържано творение стои един невидим, магичен процес, който може да нашепне важни вдъхновения и отговори, които търсим за нас и етапа, в който сме.
С обич и вДъхновения,
Дизайница и Sofia Design District