fbpx
k

If you’d like to try an alternative to classic porcelain, then Tonda is the perfect complement to your home.

Follow us

Get inspired

Subscribe to our Newsletter for news on latest products and sales

Search

Дизайница

12 Манифест Салоне

Защо Salone del Mobile не е просто мебелно изложение. Манифест

Това, което ще прочетете надолу е една по-различна перспектива от така известното мебелно изложение в Милано или Salone del Mobile. Тук няма да ви говорим за тенденциите в цветовете или материалите за тази година, а ще се се спрем на по – глобалния характер и смисъл, който носи изложението и въплътените в него послания.

Известното дизайн изложение не само за хората от сферата – Salone del Mobile. Milano, се провежда всеки април в продължение на вече 57 години и се смята за най-важната седмица на дизайна в индустрията. Към Милано прииждат повече от 300 000 посетители, за да се насладят не само на огромната изложбената площ с компаниите изложители, но и всички други сателитни събития в града разпределени в различни Design Districts известни като Fuorisalone.

Ние от Дизайница също не пропуснахме да го посетим и тази година и нямахме търпение да разгледаме възможно най-много от него, за да можем да споделим личните си впечатления с вас.

Проучвайки онлайн многобройните събития и инсталации пръснати из целия град попаднахме на манифест публикуван в сайта на изложението Salone del Mobile, който говори за морала в дизайна, устойчивите ценности в сферата и е отправен към града, дизайнерите и архитектите от индустрията, с призив да се стремят към устойчивост и иновация на тазгодишното изложение.

tree 2693342 1920

Това е вторият манифест, който официално излиза, откакто започва да се организира седмицата на дизайна преди 57 години, а първият е при първото издание. Той е важен призив към всички дизайнери, архитекти и производители да обърнат съществено внимание на кръговата икономика, да са отворени към споделяне на идеи и да оценят работата на младите дизайнери, които имат възможност да представят вижданията и творбите си.

1234

Според нас в призива има много смисъл и определено резонира с нашата лична философия, затова решихме да споделим частица от него и с вас. Надяваме се да немерите окуражение на идеите си и изпълнението им в унисон с устойчиви принципи.

В манифеста се подканя индустрията в посока “да се даде изява на такъв тип дизайн и архитектура, които са по-осъзнати за нуждите на постоянно променящото се общество”.

Манифестът започва с раздел Емоция и с питането “Защо Salone del Mobile не е просто мебелно изложение”.

Емоция

“Salone del Mobile е мрежа от контакти, креативност и иновация. В рамките на 1 седмица към Милано прииждат повече от 300 000 човека: предприемачи, журналисти, колекционери, интелектуалци, критици, дизайнери, архитекти, естети, артисти. Всички те се срещат в Милано по време на седмицата на дизайна и знаят, че ще се насладят на широк спектър от преживявания.

The Salone е емоция на първо място, която предава позитивизъм, ентусиазъм, инициатива и радост. Емоцията е заложена в цялостния процес на създаване на специален проект или инсталация за този период, който от своя страна предава същата емоция и емпатия на възприемащия. Организаторите работят ръка за ръка с компаниите в продължение на година, за да им осигурят възможно най-добрата платформа за предаване на тази емоция.

Точно заради това the Salone е много повече от обикновено изложение. То е глобално преживяване, което привлича професионалисти, които са тясно свързани със сферата, както и хора любители, които нямат нищо общо. Всеки иска да е част от изложението, да има възможността да се запознае с креативни творци, иновативни хора, призводители и ценители. Брандове, артисти, откриватели на тенденции, всички те искат да са главните действащи лица по време на Salone del Mobile. Milano.

The Salone има изискването към себе си да става по-иновативно без да изневерява на природата си. Трябва да знае как да подлага на съмнение текущи методи и да гледа критично, за да може да вдигне стандартите си още по-високо и да е една крачка напред в играта. Познатата фраза “винаги го правим по този начин” е сменена от обещанието “да се стремим да правим и постигнем повече от нивото, на което сме в момента”.

Качество

Качеството в днешни дни означава устойчиво качество, което включва в себе си наблюдение на всички етапи от производствения процес – от дизайна до производството и изпълнението, през финансовото планиране и маркетинг. Устойчивото качество не зависи само от това колко “зелен” е даден продукт като бамбукова чаша или стол от велпапе. Устойчивият дизайн е нов начин да се прави бизнес, в който се взима в предвид крайния живот на продукта, който може да бъде възроден и да влезне отново с пълна сила в употреба. Става дума за дизайн, който все повече започва да застъпва принципите на кръговата икономика и да се фокусира върху природосъобразни практики.

Създаването на дизайн в днешно време означава да се мисли за бъдещето, неговата устойчивост, не само от гледна точка на използваните материали, но също така и за производствения процес. Дизайн, който е устойчив и издръжлив и остава във времето.

The Salone трансформира градът в аморфно пространство приютяващо безброй възможности за обмен и споделяне между неговите изследователи. То има невероятната възможност да разпространи и внедри културата на дизайна в неочаквани направления. Историческото наследство на Милано се разгръща и кани съвременния прочит и виждане на творците, които вдъхновени създават нова визия за бъдещето, чрез преплитането на двата свята.”

church 622015 1920milan 2409580 1280milan 2800114 1280

Решихме да ви представим ви един по-различен прочит на Salone del Mobile. Milano 2018 или поне как ние от Дизайница усетихме тазгодишния му полъх. Надяваме се да са ви докоснали и поне малко вдъхновили духът и философията, които носи изложението.

 

Leave
a comment

You don't have permission to register
X