Защо Salone del Mobile не е просто мебелно изложение. Манифест
Това, което ще прочетете надолу е една по-различна перспектива от така известното мебелно изложение в Милано или Salone del Mobile. Тук няма да ви говорим за тенденциите в цветовете или материалите за тази година, а ще се се спрем на по – глобалния характер и смисъл, който носи изложението и въплътените в него послания.
Известното дизайн изложение не само за хората от сферата – Salone del Mobile. Milano, се провежда всеки април в продължение на вече 57 години и се смята за най-важната седмица на дизайна в индустрията. Към Милано прииждат повече от 300 000 посетители, за да се насладят не само на огромната изложбената площ с компаниите изложители, но и всички други сателитни събития в града разпределени в различни Design Districts известни като Fuorisalone.
Ние от Дизайница също не пропуснахме да го посетим и тази година и нямахме търпение да разгледаме възможно най-много от него, за да можем да споделим личните си впечатления с вас.
Проучвайки онлайн многобройните събития и инсталации пръснати из целия град попаднахме на манифест публикуван в сайта на изложението Salone del Mobile, който говори за морала в дизайна, устойчивите ценности в сферата и е отправен към града, дизайнерите и архитектите от индустрията, с призив да се стремят към устойчивост и иновация на тазгодишното изложение.
Това е вторият манифест, който официално излиза, откакто започва да се организира седмицата на дизайна преди 57 години, а първият е при първото издание. Той е важен призив към всички дизайнери, архитекти и производители да обърнат съществено внимание на кръговата икономика, да са отворени към споделяне на идеи и да оценят работата на младите дизайнери, които имат възможност да представят вижданията и творбите си.
Според нас в призива има много смисъл и определено резонира с нашата лична философия, затова решихме да споделим частица от него и с вас. Надяваме се да немерите окуражение на идеите си и изпълнението им в унисон с устойчиви принципи.
В манифеста се подканя индустрията в посока “да се даде изява на такъв тип дизайн и архитектура, които са по-осъзнати за нуждите на постоянно променящото се общество”.
Манифестът започва с раздел Емоция и с питането “Защо Salone del Mobile не е просто мебелно изложение”.
Емоция
“Salone del Mobile е мрежа от контакти, креативност и иновация. В рамките на 1 седмица към Милано прииждат повече от 300 000 човека: предприемачи, журналисти, колекционери, интелектуалци, критици, дизайнери, архитекти, естети, артисти. Всички те се срещат в Милано по време на седмицата на дизайна и знаят, че ще се насладят на широк спектър от преживявания.
The Salone е емоция на първо място, която предава позитивизъм, ентусиазъм, инициатива и радост. Емоцията е заложена в цялостния процес на създаване на специален проект или инсталация за този период, който от своя страна предава същата емоция и емпатия на възприемащия. Организаторите работят ръка за ръка с компаниите в продължение на година, за да им осигурят възможно най-добрата платформа за предаване на тази емоция.
Точно заради това the Salone е много повече от обикновено изложение. То е глобално преживяване, което привлича професионалисти, които са тясно свързани със сферата, както и хора любители, които нямат нищо общо. Всеки иска да е част от изложението, да има възможността да се запознае с креативни творци, иновативни хора, призводители и ценители. Брандове, артисти, откриватели на тенденции, всички те искат да са главните действащи лица по време на Salone del Mobile. Milano.
The Salone има изискването към себе си да става по-иновативно без да изневерява на природата си. Трябва да знае как да подлага на съмнение текущи методи и да гледа критично, за да може да вдигне стандартите си още по-високо и да е една крачка напред в играта. Познатата фраза “винаги го правим по този начин” е сменена от обещанието “да се стремим да правим и постигнем повече от нивото, на което сме в момента”.
Качество
Качеството в днешни дни означава устойчиво качество, което включва в себе си наблюдение на всички етапи от производствения процес – от дизайна до производството и изпълнението, през финансовото планиране и маркетинг. Устойчивото качество не зависи само от това колко “зелен” е даден продукт като бамбукова чаша или стол от велпапе. Устойчивият дизайн е нов начин да се прави бизнес, в който се взима в предвид крайния живот на продукта, който може да бъде възроден и да влезне отново с пълна сила в употреба. Става дума за дизайн, който все повече започва да застъпва принципите на кръговата икономика и да се фокусира върху природосъобразни практики.
Създаването на дизайн в днешно време означава да се мисли за бъдещето, неговата устойчивост, не само от гледна точка на използваните материали, но също така и за производствения процес. Дизайн, който е устойчив и издръжлив и остава във времето.
The Salone трансформира градът в аморфно пространство приютяващо безброй възможности за обмен и споделяне между неговите изследователи. То има невероятната възможност да разпространи и внедри културата на дизайна в неочаквани направления. Историческото наследство на Милано се разгръща и кани съвременния прочит и виждане на творците, които вдъхновени създават нова визия за бъдещето, чрез преплитането на двата свята.”
Решихме да ви представим ви един по-различен прочит на Salone del Mobile. Milano 2018 или поне как ние от Дизайница усетихме тазгодишния му полъх. Надяваме се да са ви докоснали и поне малко вдъхновили духът и философията, които носи изложението.